The placenta , what should be done with it ?

Published 8 years ago by: Onyinyechi Miracle
[1] 2 3 4
at 12-09-2011 12:29PM (8 years ago)

(17095 | Hero) (f)

Naturally in the olden days , placenta's are burried and the umblical cord stump when fallen off burried beside a tree as a remembrance or an inheritance for the child .In mordern times when most deliveries are in the hospitals , the hospital usually takes care of the placenta .
I just read a write up where women and some men were dicussing what they do with their child's placenta and some of these responses are really amazing :
*i cook a very nice soup with them and they tastes really good.................all other mamals do eat their placenta.
*I sold it to a chineese phamacist who used it to make some drugs
* i just dry and keep them
*etc
Pals , what do u think is the best way to handle the placenta and do u think that the way a childs placenta or umblical stump is handled could have  any effect on the child ?
lets have your views



sobeit at 12-09-2011 12:34PM (8 years ago)
(7498 | Gistmaniac) (m)

Quote from: onyiis on 12-09-2011 12:29PM
Naturally in the olden days , placenta's are burried and the umblical cord stump when fallen off burried beside a tree as a remembrance or an inheritance for the child .In mordern times when most deliveries are in the hospitals , the hospital usually takes care of the placenta .
I just read a write up where women and some men were dicussing what they do with their child's placenta and some of these responses are really amazing :
*i cook a very nice soup with them and they tastes really good  Shocked.................all other mamals do eat their placenta.
*I sold it to a chineese phamacist who used it to make some drugs
* i just dry and keep them
*etc
Pals , what do u think is the best way to handle the placenta and do u think that the way a childs placenta or umblical stump is handled could have  any effect on the child ?
lets have your views



did i just read that? Embarrassed i mean d words in read
Reply
onyiis at 12-09-2011 12:47PM (8 years ago)
(17095 | Hero) (f)

That was why i said some of the reponses were really strange .

so what will u do with ur childs placenta ?

Reply
sobeit at 12-09-2011 12:51PM (8 years ago)
(7498 | Gistmaniac) (m)

hmm i may use it to do some pepper soup or ngwongwo with something to download it lol
Reply
onyiis at 12-09-2011 01:01PM (8 years ago)
(17095 | Hero) (f)

Quote from: sobeit on 12-09-2011 12:51PM
hmm i may use it to do some pepper soup or ngwongwo with something to download it lol

please be seriuos ...........but do u think what u do with it can affect ur child ?

Reply
HOPEA23 at 12-09-2011 01:12PM (8 years ago)
(22359 | Addicted Hero) (f)

those respones are funny...you burried it like olden day...

Reply
sobeit at 12-09-2011 01:12PM (8 years ago)
(7498 | Gistmaniac) (m)

Quote from: onyiis on 12-09-2011 01:01PM
Quote from: sobeit on 12-09-2011 12:51PM
hmm i may use it to do some pepper soup or ngwongwo with something to download it lol

please be seriuos ...........but do u think what u do with it can affect ur child ?

well on a serious note.i don't think i need them in the first place.with or without,the love for my child won't be jeopardized..speaking on "affecting a child" how? cuz personally i don't believe in any crappy superstitious belief.
Reply
jossy4reall at 12-09-2011 01:16PM (8 years ago)
(19839 | Hero) (m)

hmmm......cooking kwa.........going home now to cook placenta..........or e better make I sell am to chinko pharmacist......I think I need d money than eating it

Reply
kebella at 12-09-2011 01:19PM (8 years ago)
(43578 | Addicted Hero) (f)

 Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

Reply
jossy4reall at 12-09-2011 01:32PM (8 years ago)
(19839 | Hero) (m)

Huh? Huh?

Reply
onyiis at 12-09-2011 01:33PM (8 years ago)
(17095 | Hero) (f)

Quote from: HOPEA23 on 12-09-2011 01:12PM
those respones are funny...you burried it like olden day...

yea , but do u think that the woman that ate her childs placenta is normal ?

Reply
onyiis at 12-09-2011 01:35PM (8 years ago)
(17095 | Hero) (f)

Quote from: sobeit on 12-09-2011 01:12PM
Quote from: onyiis on 12-09-2011 01:01PM
Quote from: sobeit on 12-09-2011 12:51PM
hmm i may use it to do some pepper soup or ngwongwo with something to download it lol

please be seriuos ...........but do u think what u do with it can affect ur child ?

well on a serious note.i don't think i need them in the first place.with or without,the love for my child won't be jeopardized..speaking on "affecting a child" how? cuz personally i don't believe in any crappy superstitious belief.

u know some poeple burry the umbilican stump of their child beside a tree ..............and some riligious thinkers believe it could have a negative effect on the child

Reply
HOPEA23 at 12-09-2011 01:35PM (8 years ago)
(22359 | Addicted Hero) (f)

Quote from: onyiis on 12-09-2011 01:33PM
Quote from: HOPEA23 on 12-09-2011 01:12PM
those respones are funny...you burried it like olden day...

yea , but do u think that the woman that ate her childs placenta is normal ?
nah..they are abnormal...they are like goat..she-goat who ate their..

Reply
onyiis at 12-09-2011 01:36PM (8 years ago)
(17095 | Hero) (f)

Quote from: jossy4reall on 12-09-2011 01:16PM
hmmm......cooking kwa.........going home now to cook placenta..........or e better make I sell am to chinko pharmacist......I think I need d money than eating it

mone miner ..............better sell the child for the money .........lol

Reply
onyiis at 12-09-2011 01:37PM (8 years ago)
(17095 | Hero) (f)

Quote from: HOPEA23 on 12-09-2011 01:35PM
Quote from: onyiis on 12-09-2011 01:33PM
Quote from: HOPEA23 on 12-09-2011 01:12PM
those respones are funny...you burried it like olden day...

yea , but do u think that the woman that ate her childs placenta is normal ?
nah..they are abnormal...they are like goat..she-goat who ate their..

but that was exactly what they believe ..........."every mamal eats its placenta"

Reply
HOPEA23 at 12-09-2011 01:39PM (8 years ago)
(22359 | Addicted Hero) (f)

Quote from: onyiis on 12-09-2011 01:37PM
Quote from: HOPEA23 on 12-09-2011 01:35PM
Quote from: onyiis on 12-09-2011 01:33PM
Quote from: HOPEA23 on 12-09-2011 01:12PM
those respones are funny...you burried it like olden day...

yea , but do u think that the woman that ate her childs placenta is normal ?
nah..they are abnormal...they are like goat..she-goat who ate their..

but that was exactly what they believe ..........."every mamal eats its placenta"
not every mamals ate their...even not all she-goat ate their self...
they  like meat..everything to dem is meat....

Reply
onyiis at 12-09-2011 01:42PM (8 years ago)
(17095 | Hero) (f)

heheheheheeeeeeeeee !! u are too funny !

Reply
jossy4reall at 12-09-2011 01:45PM (8 years ago)
(19839 | Hero) (m)

Quote from: jossy4reall on 12-09-2011 01:16PM
hmmm......cooking kwa.........going home now to cook placenta..........or e better make I sell am to chinko pharmacist......I think I need d money than eating it

its like u know........anywayz all I need is to keep 1 wit me....... so its either I sell it and keep the baby or sell d baby and keep the plastic sorry placenta

Reply
kebella at 12-09-2011 01:46PM (8 years ago)
(43578 | Addicted Hero) (f)

yu dey sick Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Reply
onyiis at 12-09-2011 01:51PM (8 years ago)
(17095 | Hero) (f)

Quote from: jossy4reall on 12-09-2011 01:45PM
Quote from: jossy4reall on 12-09-2011 01:16PM
hmmm......cooking kwa.........going home now to cook placenta..........or e better make I sell am to chinko pharmacist......I think I need d money than eating it

its like u know........anywayz all I need is to keep 1 wit me....... so its either I sell it and keep the baby or sell d baby and keep the plastic sorry placenta

 Grin Grin Grin Grin

Reply
[1] 2 3 4